lördag 25 oktober 2008

Walls of glass - Bakom slakteriets väggar

I utställningen "Walls of glass" visas fotografen Erik Lindegrens dokumenterande bilder av förloppen på ett slakteri.

Inga pekpinnar, bilderna får tala för sig själva. Tanken är att man ska få insyn i hur den mat man äter framställs.

I skrivande stund pågår utställningen "Walls of glass" i Södertälje. Tidare har den visats i Stockholm.

Bilder som berör - Känsliga personer varnas

Organisationen Djurens Rätt har digtaliserat utställningen. Se den om du orkar.

Rädda grisögon, kossor med gevär mot huvudet och hav av blod. Bilderna berör och etsar sig fast i minnet.

Känsliga personer varnas det är mycket upprörande och starka bilder.

Själv var jag väldigt osäker om jag skulle våga eller inte. Nu sitter jag alltså här med en obehaglig känsla i magen och bultande hjärta och vet inte om jag ångrar mig eller borde vara tillfreds med att ha blivit en kunskap rikare. Ett är säkert upprörd är bara förnamnet på de känslor som löper amok just nu.

http://www.animalrights.se/wallsofglass/index.html

1 kommentar: