onsdag 8 oktober 2008

www.envanligsketenonsdag.se

Idag har jag haft en sådan där dag igen. En sådan där dag när man känner att man inte har fått gjort någonting vettigt. Försöker därför få lite perspektiv på min arbetssituation genom att skriva av mig och få det svart på vitt.

Idag kan jag notera följande:
31 inkommande mail
42 skickade/besvarade mail
73 mail hanterade totalt

Slår jag ut det under arbetsdagens 8 timmar innebär det att en åtskillig tid går åt till att enbart hantera mail. Observera att gårdagens och andra dagars mail som lästs och hanterats inte är medräknade.

Utöver mailen har jag under dagen har jag:

  • haft ett antal telefonsamtal
  • uppdaterat intranätet
  • utbildat i intranäthantering
  • skrivit en instruktion till webbhandboken
  • skrivit tre nya artiklar till intranätet
  • skrivit 1 ny artikel på hemsidan
  • fotograferat mobiltelefoner (har inte hunnit tömma kameran)
  • diskuterat rutiner inom infoavdelningen med kollegorna
  • diskuterat hateringe av nyhetsbrev
  • diskuterat och tittat på kartprogram
  • bokat visning streamingweb
  • bokat visning sökmotor
  • visat hur hur man uppdaterar hemsidan
  • bränt en dvd med 2 gb fotografier
  • gjort 4 visitkortsbeställningar
  • hjälpte 4 kollegor att ställa om sina mobiltelefoner när 3G-nätet slutade fungera
  • hjälpte 1 kollega att ställa om sina mobiltelefoner när 3G-nätet fungerade igen
  • testringde ett antal samtal under och efter telefoniavbrottet
  • felsökt användarhantering i Quickr och löser det i ett forum
  • testar ett annat forum testar minst 5 konto i Quickr
  • bett it göra iordning Notes 8 klienten för distribution
  • bett it lägga upp sametime på VMware-servern
  • lagt in en användare i Deny access-group
  • avslutat ett noteskonto- tagit bort en idfil
  • raderat en person från intranätet
  • slutfört 8 att-göra-uppgifter som inte finns omnämnda ovan (bl.a. tjänstemallutlåtande ifyllningbar blankett i word, äldrematsedel, tjörnlåda, uppdat 10-dagarbrev)

Känns plötsligt som jag fått gjort en del trots allt (även om det inte har varit det som jag tänkt mig.

Så här ser en alldeles ovanligt "sysslolös" dag ut för en som är webmaster.

2 kommentarer:

  1. Fast det är precis så det är: när man inte har ett specifikt och LÅÅÅNGT projekt i kalendern känns det som att man inte gör något. Ändå är det då man får mest gjort eftersom man kan ta itu med allt det andra.

    Vilken bra dag att skriva ner vad man gör. Det ska jag göra nästa gång jag känner mig ovärdig min inkomst.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra IDÈ, inte dag, ska det vara. Gissa om jag behöver sova ...

    SvaraRadera