torsdag 5 februari 2009

Det snöar här i Stockholm idag

Melodin, du vet den där Orups slagdänga, maler i skallen på väg till hotellet efter sista usabilitydagen. Stockholm har sina fördelar och är faktiskt riktigt vackert en alldeles vanlig torsdagseftermiddag. Blickar ut över Gärdet och ser stora vittäckta ytor och i fjärran blinkar välkända siluetter. Trottoarerna är klädsamt via och snön dalar så där sakta och vackert, precis som på film, trots storstadens eftermiddagspuls.

Efter två dagars intensivt shoppande nöjer jag mig idag med ett snabbt inköp av Aftonbladet och ett par chokladbitar av de bästa. Pyser upp på rummet och packar upp godbitarna till ljudet av vattenkokarens puttrande.

Enkel ommöblering och med fötterna på sängkanten slår jag mig till ro.

Mmmmm, njuter av chokladen och instant coffé. På tv visas ett program med danska vackra hästar och utanför fönstret dalar ljusbelysta stora vita snöflingor sakta mot marken.

Lisa för själen. Strax är det över. Kvällsbuffén väntar och därefter jobb, jobb, jobb. Lyllos mig som har ett sådant kul jobb. Panikjobb, sammanställning av 3 dagars utbildning och så lite projektering sen är det go' natt.

Sverige ska vara tillgänglig 2010 och det hastar, så i morgon avrundas Stockholmsvistelsen med "Konferensen Lättläst 2010"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar