torsdag 20 augusti 2009

Solglimt i mörkret

Är så glad för min häst, mina katter, mina underbara flickor och man. Igår var annars ännu en hemsk dag. Skulle jag gå runt och tänka på det och tycka synd om mig själv så blir det bara värre och det kommer inte på frågan. Den förmånen undanhålls med envis nitsikhet varendaste energitjyv. Vad göra?

Solen sken och tempmätaren visade 27 grader i skuggan. Lite vardagslyx när man behöver det som bäst så klart. Unnade mig lyxen av 1 timma på altanen och göra bara det jag ville. Då blev det en Ben & Jerry-glass i däcksstolen i sällskap med nattvandraren i örat. Glassen tog slut och en timma är lång. Tråkigt att göra ingenting så in och hämtade ett jättestort glas vatten - ner med arslet i solstolen igen. Ops så var vattnet slut.

Kom på att det fungerar lika bra att lyssna och göra något samtidigt. Minsann hade jag inte ett omålat litet katthus som stod och väntade i förrådet. Plockade fram det och så fick det röd fin färg. Kattgården fick sig en lite omgång på välbehövliga ställen. Färgen räckte precis och jag kan nöjsamt konstatera att sommaren Operation Kattgård därmed är till 99% genomfört. Några dokumenterade fotografier så är "saken biff".

Hälta på gång?

Efter den vikta timman bar det av till stallet. Táta var liet oroväckande tjock i höger fram. Inte jättetjock men lite gallig. Hon visade ingen hälta varken i skritt eller trav. Så hon togs med ut på en 20-minuters skrittrunda i en joggande dotters sällskap. Under turen stannade hon spontant två gånger det är inte likt henne men i övrig skrittade hon med god framåtbjudning och takt. Får hålla ett öga på henne och bevaka utvecklingen. Måtte hon inte "gå sönder" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar