måndag 31 augusti 2009

Stockholm i ett rosa skimmer

Tänk vad dom hittar på. Efter konferensdagen brukar jag roa mig med att strosa runt i stan och om jag hittar en rolig affär slinker jag in och kollar.

Idag har jag shoppat loss med en rosa varukorg i armvecket bland svart toapapper, riviga prinsessor och blommiga diskborstar. Som ett bevis på förvärvade skatter erhöll man ett rosa kvitto. Vem kan motstå något sådant? Inte jag. I korgen hamnade iallafall inget rosa, vilket jag ångrar nu, skulle självklart ha köpt en rulle jätterosa toapapper. Idag segrade klokskapen över tokskapen.
Självklart gick jag inte därifrån tomhänt. En sådan här affär är för bra för att vara sann - att missa en trofé eller två ... eller tre härifrån vore brottsligt. I min kasse hamnade en oumbärlig svart nagelborstekatt, svarta dörrkilar och en lättplacerad förstoringsspegel som enbart förstorar utvalda delar - typ pormaskar och mascaraklumpar. Måste säga att det är en absolut fördel att det är en omöjlighet at få se hela tanten i superförstorat format. Nu kan jag projicera utvald del och låtsas att den tillhör någon annan ;-)

Hittade en annan jätterolig affär som var fullständigt överfylld av fluffiga kuddar och tyger och allehanda prylar. En sådan där affär som jag normalt brukar passera utan pardon. Vilken tur att jag inte gjorde det idag. Supertrevliga expediter - naturligtvis en utflyttad Göteborgare - vad annars ;-) Här hittade jag iallafall varsin present till flickorna som egentligen har blivit alldeles för stora för att få present av sin bortresta moder. Men vad ska en stackars mor göra ... om hon nu hittar precis rätt grej till rätt tjej. Tja är man kvinna så är man - och det är roligare att ge än att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar