måndag 14 september 2009

Sjuklig

I måndags vaknade jag väldigt, väldigt tidig och mådde inte bra. Frös, snuvade och nös något förskräckligt. En liten bit ork flös sin kos för varje nysning. På jobbet har tydliga direktiv gått ut - Är du sjuk, stanna hemma.
Det var inget annat att göra än att stanna hemma. Det var inte roligt. Hade ett jätteviktigt möte på måndag och ett lika angeläget på tisdagen. Men som sagt det var inget att göra. Bäddade ner mig och hoppades på snar bättring.
När bacillerna fortfarande inte hade gett med sig på torsdagen blev jag riktigt orolig. Hade lovat skolan en visning. Dom ville jag inte svika. Fick rådgöra med mina överordnade. Med tanke på rådande direktiv och smittrisken så avråddes jag bestämt. En duktigt kollega hoppade in och gjorden en uppskattad insats både från deltagarna och inte minst från mej.

Svininfluensa?
Inte vet jag om det var svininfluenasan eller ej. Troligtvis inte. Testa sig får man inte. Vårdcentralen vill inte veta av en (vilket jag har stor förståelse för) Lutar mer åt att det var en jäkla ordentlig förkylning. Misstänker att dom är lika vanliga trots all "hypad" svininfluensainformation. Hade inga febertoppar - trött i kroppen och en otrolig massa bacillier som flög ur mig vid varje nysning, och dom var många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar