torsdag 1 april 2010

Jag är kär ... i min Blackberry ...

Som om inte 20 extra Mbit inte var överraskning nog så trycktes ett svart efterlängtat paket i nina händer och jag kunde inte sluta le. Som ett barn på julafton stod jag där och de båda kollegorna fick sig visst ett ordentligt skratt. "Någon uppskattade visst leveransen".

Själv försvann raskt med lite rodnande kinder in på rummet för att beundra skönheten , min nya livlina. Den som jag genast blev blixtförälskad i när jag för första gången fick se provexemplaret vi fått till avdelningen.

Idag, på självaste skärtorsdagen, hade jag alltså som nr 2 fått den äran att rå om detta underverk och livskamrat. Utan BB skulle mitt liv vara ett enda kaos. Han påminner mig innan möten, talar om när jag har nya sms och mejl att läsa och guidar mig rätt om jag går vilse. Vad mer kan man begära?



Gamla Blackberry Bold 9000 och nya 9700

Det var med viss vånda jag till sist lämnade in min 9000 för lagning
Visst fungerade inte headseten, inget de tre bt-seten jag testat inte heller det med sladd, och inte högtalarna heller och jag hade under många månader intalat mig att det var värre att vara helt utan BB än att sitta med mobben fastklämd mellan öra och axel dagarna i ända.

Men så en dag fick jag samlat mod och lämnat iväg den. Som tröst fick jag en lånemobil. Ett par dagar sendare damp det som sagt var ner ett provex som var såååå fiiiiin. Ytterligare ett par dgar senare kom det sorgliga budet min kära BB "was no more". De kunde inte laga honom. När jag fick frågan om jag ville behålla lånemobilen eller ha en ny var svaret blixtsnabbt. Visst ville jag ha den nya lilla raringen - och så idag kom den alltså.

Ser fram emot en härlig glad påskhelg tillsammans med goda vänner och min nyfunna minsting.

Glad påsk

1 kommentar:

  1. Jag är också lite kär, särskilt i pokerspelet som kommer med, men nog kunde väl minstingen ha lite längre batteritid?

    Glad påsk!

    SvaraRadera