onsdag 14 april 2010

Hjälp, jag har blivit med GPS

Den är alldeles för fin, för bra och alledeles för fantastisk för mig. Min nya fina TomTom 950 med kartor till USA och gud vet överallt, ligger ouppackad. Själv sitter jag suktande rådvill och klappar lätt på paketet som jag inte törs öppna trots att det killar som sjutton i fingrarna. Tänk att få koppla in och ladda ner, klicka hit och skriva dit ...

Varför händer detta mej?
När jag för en gångs skull vinner något så är det något alldeles för fint. Det är nästan som när jag, en gång för längesen, hittade en hundralapp på parkeringen. Jag blev så paff att jag genast gav bort den till min syster.

Nu var ju inte systern med i onsdags på den där poängpromenaden och prisutdelningen, så jag hade således ingen att lämpa över den fantastiska makapären på. Förvisso erbjöd sig en viss it-chef att ta sig an apparaten, men då var det alldeles försent. Jag hade hunnit sansa mej. Så nu sitter jag alltså här och känner mig otacksam och ovärdig.


Produktlänk: http://www.tomtom.com/page/map_update?Lid=18

1 kommentar: