måndag 19 april 2010

Redo för sommar'n 2010

Nu kan sommar'n få komma för idag har jag hittat dom. Yippie! Dom där sandalerna som jag letade efter hela förra sommaren utan framgång.
Överdriver inte om jag säger att jag provat minst 50 par remsandaler. De flesta var obekväma och om inte så kunde man ge sig på att lilltån trillade ut genom någon av remmarna. Inte snyggt för att inte tala om hur löjligt det ser ut.

Jag hade väl egentligen gett upp och resignerat inför Eccos annons på ett par svindyra sandaler i 900-kronorsklassen och stod i valet och kvalet - svindyrt eller sandallöst.

Tjänade hundralappar
Men så idag kom skoförsäljaren till jobbet för att sälja bekväma arbetsskor. (Det vet man ju hur dom brukar se ut, hm.) Antingen är det åldern eller så är dom trots allt ovanligt snygga i sammanhanget. Oavsett så var dom BEKVÄMA. För att inte säga underbara.

Att dom kostade en himla massa hundralappar mindre, gjorde inte ont. Och visst döljer dom inte mina fula ådriga fötter och kanske ser jag än kortare ut än vanligt i dom. Kan bara konstatera att en ny dimension i livet har öppnat sig - vem bryr sig. Bekvämlighet går före utseende. Tänk att det skulle ta dryga fyrtio år att komma på det.

Trots försenat förstånd - nöjd, så himla NÖJD. Och inte är jag den som klagar när man kan förena nytta med nöje, tänk att få sätta guldkant på vardagen genom att handla sko på arbetstid. Lyx!

(För den nogräknades info: Du tänker kanske "Jasså somliga har tid att shoppa på arbetstid". Jo faktiskt, jag shoppade på arbetstid men på min rast, som f.ö. var den enda rast jag hann med idag;-)

Ps. En kul grej. När jag ska granska hur bloggen ser ut ... står det "granska inlägg" .... fniss. För många timmar framför datorn? Yes. Dags att dra till stallet och bli människa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar