fredag 22 augusti 2008

Avslöjad

I förrgår kom hon travande mot mig.





Det spratt till i magen av en lyckokänsla. Självklart belönades hon. Som tack för att hon tagit emot min "gåva" fick jag nåden att ge henne en lång vänlig klapp längs halsen.

Jo det är så fjäsk fungerar i vår hage.


Igår

... hade resten av flocken kommit på vår hemlighet. Efter ett halvårs smusslande trugande hade vår hemlighet avslöjats. Alla 20 kom travande emot mig.

Glup, vänligt sinnade förvisso men när de mer ranghöga börjar hävad sin rätt är det inte jättekul att befinna sig mitt i smeten. Min Perla är inte ranghög och förpassades snabbt. Fick muta huliganen/erna, min egen och snabbt som en vessla smyga till pärlan en smakbit.

Sen gällde att högga tag i egna pållen och förpassa sig snabbare än blixten ur hagen.

Nu gäller det att överlista "krokodilerna", så att fjäsket kan fortgå i det dolda.

1 kommentar: